Liigu sisu juurde

By Grete

 

Eelmisel nädalavahetusel Amsterdamis toimunud Vogue Future of Fashioni ürituse ajal istusid NAÏFi asutaja Jochem Hes, Vogue’i ilutoimetaja Karen van Ede ja Bijenkorfi ostujuht Eefje Luuring Vogue’i moekohvikus, kus nad rääkisid rohelisest ilust (green beauty) ning säästva kosmeetika peamistest trendidest. 

Trend 1. Puhas kosmeetika (clean beauty/clean cosmetics) – kas pigem hirmutav või hoopis tulevik?

“Kas puhta kosmeetika trend ei ole mitte natukene hirmutav? Kas Euroopa Liidus ei ole kosmeetika juba korralikult reguleeritud?” küsib Vogue’i ilutoimetaja Karen van Ede.  

Euroopa Liit hindab kosmeetikatoodete ohutust – kosmeetikatoodetes kasutatavate ainete ja nende koguste mõju. Näiteks päikesekaitsekreem peab pakkuma kaitset päikese eest ja dušigeel ei tohiks kasutamisel nahka otseselt ärritada. Seetõttu on lubatud teatud ainete, näiteks parabeenide, madalad kontsentratsioonid. Kuid on teada, et parabeenid võivad häirida keha hormonaalset tasakaalu. Puhas kosmeetika ei sisalda karme kemikaale ega muid aineid, mis võivad häirida naha loomulikku tasakaalu.

“Seetõttu on Naïfi eesmärk tuua muutused nahahooldusesse läbi igapäevaste toodete, nagu hambapasta või deodorant, mida me kasutame. Et need ei oleks mitte ainult paremad nahale, vaid ka meie keskkonnale, “ütleb Jochem.

Trend 2. Pakend – kas plastikuvaba; pakend, kus keskkonna jalajälg ehk CO2 emissioon on negatiivne, või pigem klaas?

Karen van Ede: “Plasti valdkonnas toimub hetkel väga palju! Rääkige meile Naïfi pakenditest.”

“Hetkel on üleval väga palju küsimusi, mis on kõige parem alternatiiv plastikule. Üheks võimaluseks on klaas, mis on aga masstootmisel vähem jätkusuutlik, kuna selle puhastamiseks kulub palju vett ja energiat. Taastöödeldud plastik on samuti üks võimalustest, kuid sellele eluiga on võrreldes tavaplastikuga lühem. Hetkel oleme Naïfis otsustanud bioplastiku kasuks. Meie kasutatav bioplastik on valmistatud suhkrutootmise käigus tekkinud suhkruroo jääkproduktidest. Tavaliselt valmistatakse plastikut naftast, seega kasutatakse seal fossiilseid kütuseid. Suhkruroost tehtud bioplastiku CO2 emissioon on negatiivne (yes, that’s a good thing!), “ütleb Jochem.

Karen: „Mis on Naïfi tulevikuvisioonid pakendite osas?“

“Hetkel on meil peaaegu kõik Naïfi tuubid bioplastikust, kuid korgid ja pudelid on veel tavalisest plastikust, kuna suhkruroost plastik jäi selleks liiga pehmeks. Kuid niipea kui me oleme leidnud plastikule hea alternatiivi, viime kõik pakendid jätkusuutlikumale pakendile üle. Meie soov on luua korduvkasutatavad pakendid toodetele nagu Naïfi pesugeel, kätepesugeel ja šampoon. 2021. aastaks soovime üle minna jäätmevabadele pakenditele, “ütleb Jochem.

Trend 3. Taaskasutus kosmeetikas 

Kuidas viia kokku luksus ja taaskasutus? Taaskasutus tähendab lihsalt seda, et ühte asja kasutatakse rohkem ning see on vastuolus “ühekordseks kasutamiseks” põhimõttega. Mis puudutab kosmeetikat, siis seal on võimalik kasutada olemasolevad koostisosasid ning peab veenduma, et ka neid taaskasutatakse. Teisisõnu – see, mis läheb näiteks toote kasutamise käigus tootest välja, on võimalik sinna taas sisse panna. Üheks heaks näiteks on meie uuenduslik Circular näokoorija. Kui Waternet pöördus 2018. aastal meie poole ja uuris meilt, kas me soovime kasutada kaltsiidi graanuleid oma kosmeetikatoodetes, siis meil tekkis mitu küsimust: mis on kaltsiidi graanulid,  kas jääkprodukti on võimalik kasutada kvaliteetkosmeetikas ning miks nad ei pöördunud suurettevõtte poole, kus selle mõju oleks olnud laiahaardelisem?

2019. aasta veebruaris esitlesime oma uut toodet Circular Face Scrub, mis on tehtud taaskasutatavatest looduslikest kaltsiidi graanulitest. Selle uuendusliku toote eest võitsime Circular Economy konverentsil Circular auhinna. Kuna kõik Naïfi tooted on tehtud Hollandis kohapeal, siis on meil võimalik Waterneti, kes varustab meid kaltsiidi graanulitega, kiiremini kokku viia meie varustajate ja tootjatega ning see on meie eelis suurtootjate ees.

Mis on Naïfi järgmine taaskasutatavate koostisosadega toode? “Meie eesmärgiks on luua terve Circular sari, “ütleb Jochem.

Trend 4. Plastikuvaba koostis

Karen: “Kas on tõsi, et osa plastikut ei ole võimalik taastöödelda?”

“Suurt osa plastiksupis olevat plastikut ei ole võimalik tõepoolest taastöödelda. Sealsed plastikosakesed on niivõrd väikesed, et neid filtreerima asudes tungivad nad lihtsalt läbi puhastusfiltrite ning lõpetavad siiski looduses. Näiteks koorijate osakesed ja särapulber, kuid ka teised plastikosakesed, mis võimaldavad muuta toote elastsemaks. Naïfi jaoks on oluline, et kõik, mis läheb äravoolust alla, oleks looduslik. Seetõttu lasime Plastic Soup Foundation-il üle vaadata kõik meie koostisosad ning saime seejärel Zero Plastic Inside sertifikaadi. Meie jaoks on aga plastikuvaba koostis niikuinii standard, mille üle oleme uhked. Loodetavasti ühinevad sellega varsti ka suuremad brändid, “ütleb Jochem.

Trend 5. pH-neutraalsed nahahooldustooted

Kas teadsite, et vesi võib rikkuda meie naha loomulikku happelisust? Naha pH tase jääb keskmiselt 4.5 ja 5.5 kanti. Selline pH tase kaitseb meid infektsioonide, ärrituste ja kuivuse vastu. Kuna vee pH on 7, siis liiga pikk vannitamine või duši all viibimine ei ole soovitatav. Me ei soovita kasutada nahahooldustooteid, millel on kõrge pH tase. Pakenditelt ei leia tavaliselt pH taset, kuid soovitame vältida ärritavaid koostisosasid nagu näiteks SLS (Sodium Lauryth Sulfate) ning eelistada pigem looduslikke õlisid keha puhastamiseks.

 

 

 

 

 

 

 

 

https://naifcare.com/5x-green-beauty-trends-die-je-niet-wilt-missen/

Viimased postitused